Spółka Daimler FleetBoard GmbH już od 10 lat oferuje swoim klientom pomoc w redukcji zużycia paliwa i kosztów, optymalizację przewozów i komunikacji oraz usprawnianie procesów telematycznych. Dzięki systemowi FleetBoard łatwiejsze staje się zarządzanie pojazdami, ich transportem oraz czasem pracy kierowców. FleetBoard pozwala na nowoczesne zarządzanie logistyką poprzez profesjonalne wsparcie kierowców i ciągłą dokumentację zleceń. Wielką zaletą jest to, że sprzęt i interfejs dostosowany jest do każdej branży transportowej.
Spółka Daimler FleetBoard GmbH już od 10 lat oferuje swoim klientom pomoc w redukcji zużycia paliwa i kosztów, optymalizację przewozów i komunikacji oraz usprawnianie procesów telematycznych. Dzięki systemowi FleetBoard łatwiejsze staje się zarządzanie pojazdami, ich transportem oraz czasem pracy kierowców.
Według niemieckiej firmy, oszczędności z tytułu używania systemu mogą wynieść nawet 9.100 euro rocznie na pojazd. Jak to możliwe?
Właściwa technika jazdy redukuje zużycie paliwa, emisję dwutlenku węgla, zużycie pojazdu oraz w znaczącym stopnie podnosi bezpieczeństwo jazdy. Dzięki ułatwionemu planowaniu przeglądów, telediagnozę i szybką komunikację w przypadku awarii samochody są wykorzystywane bardziej efektywnie. FleetBoard pozwala na nowoczesne zarządzanie logistyką poprzez profesjonalne wsparcie kierowców i ciągłą dokumentację zleceń. Wielką zaletą jest to, że sprzęt i interfejs dostosowany jest do każdej branży transportowej. Skuteczność tego systemu potwierdzają klienci, którzy przyznają, że to inwestycja, która zwraca się już w pierwszym roku użytkowania. FleetBoard pozwala im kontrolować aż 80 procent kosztów.
- Od czasu kiedy nasza firma wykorzystuje system Fleetboard, nasi kierowcy pytają nas nie o zużycie paliwa, lecz o technikę jazdy - mówi Przemysław Haber, współwłaściciel firmy transportowej Duhabex sp.z o.o. - System ten pozwolił nam zwiększyć ich umiejętności użytkowania ciągnika, co skutkuje niższym zużyciem paliwa. Kiedyś promowaliśmy naszych kierowców tylko za oszczędność paliwa, teraz promowani są za całokształt prowadzenia pojazdu, co znacznie poprawia bezpieczeństwo czynne i bierne.
Aby wszystkie zalety systemu FleetBoard zostały wykorzystane, musi on być właściwie obsługiwany przez kierowców. Wymaga to ich przeszkolenia. Dzięki informacjom zwrotnym dostarczanym przez system mogą oni poprawić styl jazdy oraz zredukować zużycie paliwa juz po pierwszych trzech miesiącach użytkowania. Zarządzający flotą może kontrolować koszty paliwa swoich pracowników, a więc możliwe staje się motywowanie do doskonalenia jazdy i nagradzanie najlepszych kierowców.
FleetBoard jest na rynku już 10 lat i wciąż jest rozwijany, coraz bardziej dostosowywany do potrzeb użytkowników. Od 2000 roku zmieniło się w nim wiele; wprowadzono usługę pobierania danych z karty kierowcy DTCO czy zdalnego pobierania pamięci masowej i certyfikacji. Nowością będzie FleetBoard w samochodach dostawczych (Sprinter już od 11 stycznia 2011, Viano i Vito od końca marca 2011) oraz w autobusach (od 2012 roku).
FleetBoard ma już na świecie 1.500 klientów, dokonano ponad 75.000 instalacji. Producent przewiduje 30-procentowy wzrost sprzedaży tych urządzeń w 2011 roku.