W styczniu 2013 r. firma Toll Collect wprowadza nowe urządzenie pokładowe firmy Bosch, przeznaczone do montażu we wnęce DIN i dysponujące znacznie rozszerzoną pamięcią, która spełnia wymagania także przyszłych rozszerzeń systemu.
W ten sposób w następnych trzech latach pula obecnie eksploatowanych urządzeń pokładowych będzie stopniowo modernizowana, zapewniając zaspokojenie oczekiwanego popytu na te urządzenia.
Myto na drogach federalnych
W sierpniu 2012 r. rozpoczęto pobieranie myta od ciężkich samochodów ciężarowych na czteropasmowych drogach federalnych w Niemczech. Dla objęcia obowiązkiem opłaty myta blisko 1.100 km dróg federalnych zwiększono o 20 procent - poprzez aktualizację oprogramowania - pojemność pamięci urządzeń pokładowych. Po pierwszych pięciu miesiącach firma Toll Collect stwierdziła, że pobieranie i rozliczanie myta przebiega na równie wysokim poziomie jakościowym jak ma to miejsce w odniesieniu do opłat myta za korzystanie z autostrad. W obu przypadkach współczynnik ściągalności i rozliczania myta wynosi 99,9 procenta. Przez wprowadzenie urządzeń kontroli lotnej w roku 2012 zapewniono skuteczne uzupełnienie kontroli opłacania myta prowadzonych przez Federalny Urząd ds. Transportu Drogowego (BAG), zwłaszcza na drogach federalnych.
Przybywa użytkowników TOLL2GO
TOLL2GO, pierwsza w Unii Europejskiej usługa poboru myta wychodząca poza pojedynczy system poboru myta oraz poza jeden kraj, odnotowuje stale rosnącą liczbę użytkowników. Ta usługa rozwinięta i prowadzona wraz z przedsiębiorstwem Asfinag umożliwia korzystanie z urządzeń pokładowych Toll Collect także w systemie poboru myta bazującym na technice mikrofalowej użytkowanym w Austrii. Do dnia 30 listopada 2012 r. blisko 55.000 pojazdów opłacało myto za pomocą urządzenia pokładowego Toll Collect w Austrii.
Staruszki znikają
Udział korzystniejszych klas emisji spalin Euro V i klasy EEV 1 w odniesieniu do łącznej liczby pokonanych kilometrów wzrósł do 78 procent. Udział klas emisji spalin III i IV kształtuje się odpowiednio na poziomie 13 i 8 procent. Oznacza to, że pojazdy klasy emisji spalin Euro 0, Euro 1 i Euro 2 należą na drogach już do rzadkości. W przedsiębiorstwie Toll Collect zarejestrowanych było do dnia 31.11.2012 r. łącznie blisko 150.000 krajowych i międzynarodowych przedsiębiorstw transportowych i logistycznych eksploatujących blisko 966.000 samochodów ciężarowych, z których ponad połowa jest zarejestrowana za granicą. Spośród zarejestrowanych pojazdów ponad 737.000 jest wyposażona w urządzenia pokładowe do automatycznego poboru myta.
System poboru myta bazuje na powiązaniu techniki satelitarnej i techniki telefonii komórkowej. Aktualizacja danych dotyczących tras przejazdu i opłat taryfowych następuje drogą napowietrzną i nie wymaga żadnej infrastruktury drogowej.