Nowa, jednokomorowa cysterna paliwowo-olejowa o przekroju eliptycznym marki Sacim Bioeco, wprowadzona na nasz rynek w końcu 2011 roku spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem. Popyt zachęcił chorzowską firmę Bioeco Holding do poszerzenia oferty.
Co przekonało nabywców w Polsce i sąsiednich krajach do nowego produktu? Na pewno to, że naczepa cysterna może być znacznie tańsza, niż powszechnie oferowane na rynku, a do tego bezpieczniejsza. Taki jest wprowadzony na polski rynek przez Bioeco Holding nowy model jednokomorowej, paliwowo-olejowej, najlżejszej w Europie, cysterny o przekroju eliptycznym.
Zaczęło się od jednokomorowej
Oferowane w Polsce i w naszym regionie Europy przez Bioeco Holding cysterny produkowane są we Włoszech w ramach kooperacji. Bioeco Holding jest właścicielem marki oraz wyłącznym dystrybutorem w Europie środkowej i wschodniej. Najważniejsze cechy konstrukcji takiej cysterny to jej eliptyczny przekrój, mała masa własna i duża ładowność. Kształt eliptyczny został zastosowany w celu poprawienia stabilności skrętnej oraz obniżenia środka ciężkości, co ma ogromny wpływ na stabilność boczną w zakrętach. To najnowszy standard na rynku europejskim, mający istotne znaczenie dla bezpieczeństwa transportu. Aluminiowa konstrukcja, jedna komora i ograniczenie aparatury w efekcie oznacza niższa masę własną naczepy i jej większą ładowność. Zwykła cysterna zabiera nieco ponad 25 ton, a cysterna Sacim Bioeco nawet do 28 ton. Co istotne, jest możliwość załadunku górnego oraz oddolnego, co pozwala operować w bazach o różnym stopniu nowoczesności.
Nowe cysterny dobrze sprzedają się na naszym rynku. Jednokomorowe przeznaczone są przede wszystkim dla hurtowników, przewożących jeden produkt.
- Nominalnie miały to być cysterny paliwowo-olejowe, ale okazało się, że cieszą się też dużym zainteresowaniem ze strony producentów i hurtowników oleju rzepakowego - ujawnia Dariusz Wieczorek, prezes zarządu Bioeco Holding. - Spełniają wszystkie wymagania takiego przewozu, a są o ponad tonę lżejsze od typowych cystern przeznaczonych do przewozu surowców spożywczych, czyli mogą zabrać więcej ładunku.
Poszerzanie oferty
Naturalną reakcją na duży popyt na ultralekkie cysterny jednokomorowe było wprowadzenie przez Bioeco Holding, jesienią 2012 r., cystern dwukomorowych, o takiej samej konstrukcji.
- Takie cysterny kupują też firmy zajmujące się dystrybucją paliw i olejów - informuje D. Wieczorek - Mogą wozić dwa produkty na raz. Zwykle zamawiają je z zestawem wydawczym.
W związku z dynamicznym rozwojem spółki w 2012 r., firma w styczniu 2013 r. wprowadziła do sprzedaży cysterny paliwowe 3-, 4- i 5-komorowe, a w marcu br. cysterny spożywcze, chemiczne i bitumiczne.
- Tak jak w przypadku cystern paliwowych, staramy się, aby cysterny spożywcze i chemiczne były "skrojone na miarę" tzn. dopasowane do potrzeb klienta i potrzeb rynku - dodaje D. Wieczorek. - Na przykład nabywcy życzą sobie wymiany części komponentów na tańsze, z niektórych rezygnują. Zmian dokonuje się w fabryce, efektem często jest obniżenie kosztów produkcji i ceny wyrobu, a niekiedy też jego masy własnej.
Na tym nie koniec. Bioeco Holding planuje wprowadzić do oferty w drugim półroczu 2013 r. autocysterny paliwowo-olejowe, bo na takie pojazdy na naszym rynku jest też duże zapotrzebowanie. Jak powiedział nam przedstawiciel chorzowskiej firmy, nawet używane pojazdy tego typu są bardzo drogie.
W 2012 r. fabryka Sacim produkująca naczepy dla Bioeco Holding otrzymała autoryzację polskiego Transportowego Dozoru Technicznego.
- To oznacza, że wszystkie produkty wychodzące z fabryki automatycznie są dopuszczone na rynek polski - wyjaśnia Dariusz Wieczorek.
Bioeco Holding "zarzuca" sieć
Wzrost sprzedaży wiąże się z rozwojem sieci serwisowej. Firma Bioeco Holding podpisała umowy serwisowe z niezależnymi serwisami cystern w całym kraju.
- Mamy już dziewięć takich placówek w kraju - informuje D. Wieczorek. - Prowadzą obsługę gwarancyjną i pogwarancyjną. Producent udziela gwarancji na część podzespołów na rok, a na część na dwa lata. Chodziło nam też o zapewnienie obsługi serwisowej i naprawczej dla wielu posiadaczy cystern marki Sacim, którzy kupili je wcześniej, z innych źródeł.
Powstają też "cysternowe" przedstawicielstwa Bioeco Holding za granicą.
Pierwszym takim jest placówka w Czechach, obsługująca również klientów ze Słowacji. Jeszcze w tym roku ma powstać kolejne przedstawicielstwo na Litwie, które będzie obsługiwać klientów z Litwy, Łotwy i Estonii.
Nową propozycją Bioeco Holding jest finansowanie transakcji związanych z cysternami. Proponowany jest leasing, wynajem długoterminowy (24-60 miesięcy, jak w leasingu) z możliwością wykupu oraz kredyt.
- Skupiliśmy się na leasingu uproszczonym, dla nowych firm i bez zdolności kredytowej - uzupełnia prezes Wieczorek.
Firma promuje swoje najnowsze produkty na wystawach branżowych.
Na międzynarodowych targach w Kassel (Niemcy) pokazano ultralekką cysternę jednokomorową. W tym roku w dniach 8-10 maja, na targach "Stacja Paliw" w Warszawie, będzie można zobaczyć cysternę dwukomorową, która cieszy się dużym zainteresowaniem klientów (stoisko B8 na otwartym terenie).