Pojazdy z silnikami o dużej mocy, pracujące w skrajnie trudnych warunkach, mają wysokie zapotrzebowanie na energię. Standardowa bateria samochodowa może nie sprostać takim obciążeniom, zwłaszcza jeżeli w grę wchodzą wstrząsy spowodowane warunkami terenowymi. W takiej sytuacji potrzebny jest akumulator do zadań specjalnych.
Pojazdy z silnikami o dużej mocy, pracujące w skrajnie trudnych warunkach, mają wysokie zapotrzebowanie na energię. Standardowa bateria samochodowa może nie sprostać takim obciążeniom, zwłaszcza jeżeli w grę wchodzą wstrząsy spowodowane warunkami terenowymi. W takiej sytuacji potrzebny jest akumulator do zadań specjalnych. Przykładem może być Jenox SHD.
- Jenox SHD to specjalna gama produktów stworzonych z myślą o wymagających klientach, którzy na pierwszym miejscu stawiają niezawodność i najwyższą jakość kupowanych akumulatorów - mówi Marek Przystałowski, dyrektor techniczny Jenox Akumulatory - Technologia Super Heavy Duty opiera się między innymi na wzmocnionej konstrukcji gwarantującej ekstremalnie wydłużoną żywotność akumulatora, bardzo wysoką odporność na cykliczne wyładowanie baterii oraz bardzo dużą odporność na wstrząsy. Wszystko to sprawia, że akumulator sprawnie działa nawet w skrajnie trudnych warunkach pracy.
Jednym z kluczowych elementów, który decyduje o zwiększonej trwałości i wytrzymałości SHD, jest zastosowanie technologii hybrydowej. W praktyce sprowadza się to do użycia różnych stopów przy produkcji kratki, która jest nośnikiem płyty akumulatorowej. Kratka płyty dodatniej wykonana jest ze stopu nisko antymonowego z dodatkiem arsenu.
- Zastosowanie antymonu ma na celu utwardzenie stopu, zwiększenie odporności przeciwudarowej, a także odporności na niszczące działanie kwasu siarkowego. Natomiast dodatek arsenu zwiększa odporność na korozję, gdy akumulatory pracują w warunkach intensywnego wyładowania - dodaje M. Przystałowski.
Kratka płyty ujemnej wykonana jest ze stopu wapniowego, co radykalnie ogranicza poziom samowyładowania. Jednocześnie zastosowany pomiędzy kratkami separator z dodatkową warstwą z włókna szklanego gwarantuje kilkukrotnie większą odporność na cykliczne wyładowania akumulatora i kilkunastokrotnie większą odporność na wstrząsy i wibracje. Ta nowatorska konstrukcja umożliwia bezproblemowy rozruch w zmiennych warunkach atmosferycznych od - 40 do + 65 stopni C, a dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych rozwiązań zapewnia długoletnie działanie.
Co oznacza w praktyce nowatorska konstrukcja SHD? Silniki o dużej mocy i pojazdy pracujące w wyjątkowo trudnych warunkach cechuje bardzo wysokie zapotrzebowanie na energię. Zastosowanie akumulatorów Jenox SHD gwarantuje wysoką wydajność energetyczną i wysoki prąd rozruchowy, przy niskim poziomie samorozładowania. To właśnie dlatego znalazły one swoje zastosowanie w samochodach ciężarowych i autobusach. Unikatowa budowa akumulatorów SHD z Chodzieży gwarantuje dużą odporność na wstrząsy i wibracje, co jest szczególnie ważne w przypadku maszyn budowlanych. Co istotne, wszystkie produkty tego segmentu cechuje zwiększona, 20-godzinna pojemność. Dowodem na wysoką stabilność parametrów akumulatorów Jenox SHD jest stosowanie ich w całej Europie od śródziemnomorskiej Hiszpanii na południu, po kraje skandynawskie na północy.
Chodzieski producent akumulatorów, firma Jenox zatrudnia blisko 160 osób i posiada ponad 20-letnie doświadczenie w branży. Linie jej produktów stanowią cztery serie akumulatorów: Gold, Classic, Taxi i Hobby o zróżnicowanych parametrach technicznych. Dzięki rozwiniętemu systemowi dystrybucji produkty firmy dostępne są w blisko 900 punktach w całym kraju.