Kryzys rynkowy kończy się i premier ogłaszając to opierał się na realnych przesłankach. Podobną opinię popartą obiektywnymi parametrami wyraził Zbigniew Kołodziejek, szef marketingu DAF Trucks Polska, podczas konferencji prasowej w Bielsku-Białej.
Okazją do spotkania było uroczyste przekazanie firmie TOBI z Bielska-Białej dwóch ciągników siodłowych DAF XF Euro 6 w wersji Low Deck. Są to pierwsze Low Decki dostarczone do Polski. Ciągniki odebrał właściciel firmy Tomasz Wieczorek. Firma TOBI złożyła również pierwsze w Polsce zamówienie na podwozie DAF FAR XF Euro 6. Podwozie zgodnie z harmonogramem zostanie wyprodukowane na początku listopada 2013 r.
Kabiny obu odbieranych ciągników DAF XF Euro 6, jak i zamówionego podwozia, są w wersji Space Cab i w kolorze Bright Orange. Wszystkie pojazdy wyposażone są w silnik Paccar MX13 460 KM, 12-biegową zautomatyzowaną skrzynię biegów AS Tronic, reflektory LED, Truck Navigation Radio, blokadę nocną DAF Night Lock oraz hamulec silnikowy MX Engine Brake.
Firma TOBI powstała w 1997 r. i początkowo jej działalność opierała się na jednym samochodzie, który był prowadzony przez samego właściciela. Rozwój firmy i jej obrotów oraz ilości partnerów (posiada oddział w Szwecji i partnerów na Ukrainie, w Anglii i w Niemczech) doprowadził do powołania w 2006 r. TOBI Sp. z o. o., która zajmuje się profesjonalnym transportem i spedycją międzynarodową oraz serwisem samochodów ciężarowych, naczep, samochodów dostawczych i wulkanizacją wszystkich typów pojazdów. Obecnie została utworzona Grupa TOBI, w skład której wchodzą dwie spółki z o.o. oraz firma TOBI. Grupa oferuje coraz większy i zróżnicowany zakres usług nie tylko transportowych.
Wszystkie firmy z Grupy TOBI dysponują dobrze wyposażonym i skomputeryzowanym zapleczem technicznym, spedytorskim i administracyjnym, a swoim klientom oferują nowoczesny, ekologiczny i bezpieczny tabor samochodowy, który wymieniany jest co 3-4 lata. Obecnie do floty firmy dołączyły dwa najnowsze pojazdy DAF XF Euro 6. Po dostarczeniu zamówionego podwozia DAF, flota składać się będzie z 50 pojazdów. Jak zapewnia właściciel firmy, Tomasz Wieczorek, o wyborze DAF-ów zdecydowały względy ekonomiczne.
- O ekonomice DAFów słyszałem wiele dobrego, jednakże wyniki testu pojazdu demonstracyjnego, który udostępniony został przez lokalnego dealera DAF, firmę WTC, przeszły nasze oczekiwania. Pojazd zużył średnio 22,3 litra ON na 100 km, co daje oszczędności o kilka litrów w porównaniu z obecnie użytkowanym taborem. Decyzja mogła być tylko jedna - zamawiamy - powiedział właściciel.
Zanosi się na lepszy rok
Spotkanie było okazją do omówienia sytuacji rynkowej w branży ciężkiego transportu. Zbigniew Kołodziejek z DAF Trucks Polska wyraził przekonanie, że kryzys rzeczywiście kończy się i już druga połowa bieżącego roku przyniesie wyraźny wzrost sprzedaży. O tym, że w europejskiej gospodarce zaczął się większy ruch świadczą choćby wyniki niemieckiego systemu opłat drogowych MAUT, gdzie w czerwcu odnotowano największy w historii ruch. Przewoźnicy zaczynają kupować ciężarówki Euro 6. Sprzedaż ciężarówek zarówno od 6 jak i od 16 ton w Polsce powinna być w tym roku nieco większa niż w 2012 r., na poziomie zbliżonym do 2011 r. Przedstawiciel holenderskiej marki zaprezentował porównanie sprzedaży wiodących producentów w Polsce do lipca br. włącznie. W przypadku pojazdów od 16 ton dmc prym wiedzie właśnie DAF, zagarniając około 23 procent rynku. Ten producent jest także liderem w szerszym segmencie, od 6 t (21,3 proc.).
Iveco dla Poczty Polskiej
Od czerwca br. Fraikin Polska realizuje dostawy pojazdów użytkowych dla największego operatora usług pocztowych - Poczty Polskiej SA. Dostarczanie pojazdów odbywa się w oparciu o kolejny już wygrany przez Fraikin Polska przetarg. Na dostawcę pojazdów wybrano Iveco.
Dostawę zapoczątkowało przekazanie 40 ciągników siodłowych Iveco Stralis, do których zakupiono naczepy kontenerowe i burto-firanki marki Wielton. Na początku lipca wydano 14 podwozi Stralis: 12 szt. o dmc 26 ton i 2 szt. Eurocargo o dmc 18 t. Pojazdy z zabudową kontenerową zostały wyposażone są w windy Dhollandia.
Ciągniki siodłowe Stralis dostarczone dla Poczty Polskiej wyposażono w 460-konne jednostki napędowe Euro 5. Wyposażeniem dodatkowym, oprócz klimatyzacji i spryskiwaczy reflektorów, pneumatycznego fotela kierowcy, dźwiękowego sygnału cofania, spoilerów, podgrzewanych lusterek jest Hill Holder - system wspomagający ruszanie na wzniesieniach oraz przełącznik ekonomicznej pracy silnika.
Kolejna dostawa 44 pojazdów włoskiej marki dla Poczty Polskiej nastąpi jesienią br. Niezależnie od powyższych dostaw Poczta Polska przyjmie do użytkowania partię 158 samochodów Iveco Eurocargo (z silnikiem o mocy 160 i 180 KM) o dmc 8 i 12 ton z zabudową typu Playwood firmy Plandex. Eurocargo w kabinie dziennej zostało wyposażone urządzenia podnoszące komfort pracy kierowcy m. in.: zdalnie sterowany centralny zamek, filtr przeciwpyłkowy, radio z odtwarzaczem CD, tempomat, światła do jazdy dziennej, przyciemniane szyby oraz klimatyzację. Transfer danych z pojazdu odbywa się poprzez interfejs FMS.