Podczas 12. Międzynarodowej Wystawie "Comtrans 2013" w Moskwie Iveco na swojej ekspozycji zaprezentowało przede wszystkim pojazdy napędzane gazem ziemnym, a więc z segmentu, w którym ta marka jest liderem europejskiego rynku.
Najważniejsze branżowe targi pojazdów ciężarowych i użytkowych Comtrans odbywają się co dwa lata, na zmianę z Salonem Motoryzacyjnym w Hanowerze.
Cały asortyment w Moskwie
Ekspozycja Iveco w moskiewskim Crocus Expo obejmowała pełen asortyment produktów tej marki: lekkie, średnie i ciężkie pojazdy użytkowe, pojazdy specjalistyczne przeznaczone do eksploatacji na placach budowy i w kamieniołomach oraz autobusy. Były wśród nich także dwa pojazdy napędzane metanem, będące przykładem konsekwentnego zaangażowania firmy na rzecz ochrony środowiska poprzez oferowanie rozwiązań w zakresie mobilności zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Zajmujące centralną część stoiska pojazdy napędzane sprężonym gazem ziemnym to Daily 50C14G CNG z nadwoziem typu mikrobus wyprodukowanym przez ST Nizhegorodetz, renomowaną lokalną firmę specjalizującą się w konwersji furgonów na wersje osobowe - oraz samochód ciężarowy średniej wielkości Eurocargo ML120E20 CNG w barwach firmy Nestle Waters.
Ofertę włoskiej marki na stoisku uzupełniały: Daily 70C15, czyli lider w swojej klasie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej 7 ton, polecany dla klientów zainteresowanych średnimi pojazdami ciężarowymi, Trakker - specjalistyczny ciężki samochód do eksploatacji poza utwardzonymi drogami, produkowany przez joint-venture IVECO-AMT, oraz Stralis Hi-Way, flagowy model z grupy pojazdów ciężkich i zdobywca prestiżowego tytułu Międzynarodowego Samochodu Ciężarowego Roku 2013.
W zewnętrznej części ekspozycji można było obejrzeć dwie wywrotki Astra HD9 z napędem 6x6 i 8x8, zaprojektowane przez Iveco pod kątem eksploatacji na placach budowy i w kamieniołomach.
W tym roku Iveco Russia LLC zawarła ważną umowę o współpracy z firmą Gazprom PLC, największym wydobywcą i dostawcą gazu ziemnego w Federacji Rosyjskiej. W umowie obydwie strony podejmują się wspólnego promowania eksploatacji pojazdów napędzanych gazem ziemnym.
Iveco i Gazprom będą realizować programy w zakresie testowania i rozwoju pojazdów napędzanych sprężonym gazem ziemnym, organizowania kampanii promujących to paliwo jako optymalną alternatywę w przypadku pojazdów użytkowych oraz budowy kompletnej sieci stacji tankowania CNG w całej Rosji.
Alfredo d'Errico, szef Iveco Russia LLC: - Nasza firma zawsze priorytetowo traktowała wystawę Comtrans. To doskonała okazja do zaprezentowania naszych produktów i najważniejszych osiągnięć. Bieżący rok jest dla nas wyjątkowy. Poczyniliśmy ogromne postępy w promowaniu pojazdów napędzanych CNG w Rosji, a współpraca z Gazpromem, jednym z największych przedsiębiorstw państwowych, jeszcze przyspieszy nasze działania w tym kierunku. Iveco konsekwentnie promuje ideę ekologicznych napędów. Świadczą o tym także ekspozycje tej firmy na innych wystawach branżowych.
Włoska firma oferuje pełny asortyment pojazdów zasilanych sprężonym gazem (CNG): od 3,5-tonowego Natural Power Daily przez 16-tonowe Eurocargo aż po 40-tonowy Stralis CNG. Firmy prywatne i instytucje publiczne eksploatują obecnie ponad 12 tys. pojazdów Iveco napędzanych gazem ziemnym.
Koncepcja Dual Energy
Na niedawnej wystawie European Motor Show w Brukseli włoska Iveco zaprezentowało swoją koncepcję najnowocześniejszego napędu alternatywnego, Dual Energy, która na arenie międzynarodowej zadebiutowała w sierpniu zeszłego roku na wystawie w Hanowerze.
Polega ona na zastosowaniu elastycznej technologii opracowanej z myślą o lekkich pojazdach użytkowych, umożliwiającej przełączanie na najbardziej odpowiednie źródło energii - w zależności od zadania realizowanego przez pojazd. System jest oparty na dwóch rodzajach napędu. Pierwszy z nich to napęd elektryczny, zapewniający zerową emisję i niski poziom hałasu. System elektryczny jest przeznaczony do eksploatacji w mieście lub przy niskim natężeniu ruchu i z prędkością nie przekraczającą 50 km/h.
Drugi rodzaj napędu, hybrydowy (termoelektryczny), sprawdza się w przypadku dalszych tras i zadań realizowanych poza miastem. System hybrydowy jest najskuteczniejszy pod względem efektywności energetycznej na trasach pozamiejskich. W porównaniu z silnikiem Diesla taki system zapewnia obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2 nawet o 25%. Te dwa alternatywne systemy napędu sprawiają, że pojazd przede wszystkim nadaje się do obsługi ostatniego odcinka dystrybucji towarów w strefach zamkniętych dla samochodów z napędem spalinowym, zapewniając jednocześnie optymalne osiągi w jeździe pozamiejskiej.
Na wystawie pokazano pięć wersji Daily, w tym pojazd z napędem elektrycznym oraz zasilany gazem ziemnym. Najważniejsze cechy tego modelu to: drabinkowa rama podwozia, napęd na tylną oś, turbodoładowany silnik Diesla z bezpośrednim wtryskiem, opcjonalny napęd 4x4, intercooler, silniki zasilane gazem ziemnym, przestrzeń ładunkowa do 17,2 m3 oraz wysokość wnętrza 210 cm, wtrysk paliwa common rail, sześciobiegowa przekładnia i dopuszczalna masa całkowita 7 ton.